Σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης για τα ΙΧ

 

Σε ισχύ από τις 5 Απριλίου το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ

Σε ισχύ τέθηκε από τις 5 Απριλίου το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ το οποίο θα έχει ισχύ μέχρι τις 20 Μαΐου με μειωμένο το όφελος για τους καταναλωτές έως και 50% ενώ παράλληλα έχει αναδρομική ισχύ για όσους έχουν αγοράσει αυτοκίνητο από την 1/1/2016 καταβάλλοντας ολόκληρο το Τέλος Ταξινόμησης.

Με λίγα λόγια διπλά κερδισμένοι είναι οι ιδιοκτήτες καινούριων αυτοκινήτων που δεν περίμεναν την ενεργοποίηση του μέτρου και απέκτησαν το καινούριο τους ΙΧ με δώρο την απόσυρση από τις εισαγωγικές εταιρείες. Τώρα θα λάβουν πίσω από την εφορία και το όφελος της απόσυρσης καταθέτοντας το σχετικό χαρτί απόσυρσης που διέθεταν.

Ωστόσο σύμφωνα με την τροπολογία οι κάτοχοι χαρτιών απόσυρσης που έχουν αγοράσει καινούριο ΙΧ καταβάλλοντας ολόκληρο το Τέλος Ταξινόμησης θα πρέπει να κάνουν αίτηση επιστροφής της διαφοράς μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2016.

 

Καινούρια Euro5 (!) και απώλειες 50 εκατ. ευρώ!

Εντύπωση προκάλεσε σε όλη την αγορά η πρώτη παράγραφος της ενεργοποίησης του μέτρου της απόσυρσης καθώς με κάποιο τρόπο αφορά καινούρια αυτοκίνητα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro5 και Euro6.

Ωστόσο οι εκτελωνισμοί καινούριων αυτοκινήτων Euro5 έχουν απαγορευθεί από τον Σεπτέμβριο του 2015 και πρόκειται για τεράστιο λάθος! Εκτός και αν το οικονομικό επιτελείο μπορεί να δώσει κάποια άλλη εξήγηση…

Ειδικότερα στο άρθρο 14 που αφορά στο μέτρο της απόσυρσης που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αναγράφεται χαρακτηριστικά: «Καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι και 2.000 κυβικά εκατοστά που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές των Κανονισμών ΕΚ 715/2007 και 692/2008 (EURO 5 −EURO 6).

Επίσης ένα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο αφορά στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το μέτρο της απόσυρσης σύμφωνα με την οποία το κράτος θα χάσει 50 εκατ. ευρώ από την ενεργοποίηση του μέτρου τα οποία αναμένεται να καλυφθούν από την αύξηση των πωλήσεων.

Οι απώλειες των 50 εκατ. ευρώ επίσης «εντυπωσίασαν» όλη την αγορά καθώς πέρσι κατά τη διάρκεια όλους του έτους και σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης με αυξημένο όφελος τα ετήσια έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης ανήλθαν σε περίπου 58 εκατ. ευρώ.

Τώρα πως σε δύο μήνες που ισχύει το μέτρο της απόσυρσης θα χαθούν 50 εκατ. ευρώ είναι απορίας άξιο. Πάντως στελέχη της αγοράς επισημαίνουν στο Enikonomia πως οι απώλειες είχαν υπολογιστεί με βάση δύο τροπολογίες εκ των οποίων η μία αφορούσε στην απόσυρση και η άλλη στην παράταση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ που πληρούν την οδηγία Euro5. Αλλά όπως αναφέρουν τα στελέχη της αγοράς η δεύτερη που αφορούσε στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα «χάθηκε» στο δρόμο προς τη Βουλή αλλά η αιτιολογική έκθεση δεν μπορούσε να αλλάξει…

Η τροπολογία παράτασης του μέτρου της απόσυρσης αυτοκινήτων που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δεν διέφερε από το θέμα που είχε αποκαλύψει Enikonomia.gr.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο Σχέδιο Νόμου «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις: α) των Οδηγιών 2014/107/ΕΕ και (ΕΕ) 2015/2060, β) των Οδηγιών 2014/86/ΕΕ και 2015/121/ΕΕ, γ) της Οδηγίας 2013/61/ΕΕ και άλλες διατάξεις», το οποίο έχει κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση.

Η συγκεκριμένη τροπολογία διευθετεί το πρόβλημα που είχε παρουσιαστεί με τον εκτελωνισμό νέων αυτοκινήτων και διευκολύνει χιλιάδες φορολογούμενους, δίνοντάς τους επιπλέον κίνητρα, στην αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων τους με νέα αυτοκίνητα, καινούργιας τεχνολογίας και πιο οικονομικά. Με την τροπολογία:

1) Προβλέπεται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων Ι.Χ. μέχρι 2.000 κυβικά εκατοστά, φορολογητέας αξίας μέχρι 20.000 ευρώ, εφόσον παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων των οποίων η άδεια έχει εκδοθεί μέχρι τις 31.12.2001.

2) Προβλέπεται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης καινούργιων φορτηγών αυτοκινήτων μικτού βάρους μέχρι 3.500 τόνων, εφόσον παραλαμβάνονται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων των οποίων η άδεια έχει εκδοθεί μέχρι 31.12.2001.

3) Αποσύρονται παλαιά αυτοκίνητα για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας μέχρι 31.12.2001 και δεν οφείλονται για αυτά τέλη κυκλοφορίας με την προθεσμία απόσυρσής τους να καθορίζεται έως τις 20.5.2016.

4) Ορίζεται ως νέα προθεσμία βεβαίωσης και καταβολής του τέλους ταξινόμησης των καινούργιων αυτοκινήτων που παραλαμβάνονται με μερική απαλλαγή, η 31η Μαΐου 2016.

5) Λαμβάνεται πρόνοια, ώστε στις περιπτώσεις που επίσημοι διανομείς ή έμποροι έχουν ήδη παραλάβει από την αρχή του έτους αυτοκίνητα που πληρούν τα κριτήρια των παραπάνω περιπτώσεων, με καταβολή ολόκληρου του τέλους ταξινόμησης και τα οποία μεταβιβάζονται από ιδιώτες και ταξινομούνται σε αντικατάσταση παλαιών αυτοκινήτων, να επιστρέφεται η διαφορά αυτού, με βάση τα νέα ποσοστά απαλλαγής κατά περίπτωση.

6) Λαμβάνεται πρόνοια, ώστε να επιστρέφεται η διαφορά του τέλους ταξινόμησης για επιβατικά αυτοκίνητα που παρελήφθησαν από την αρχή του έτους έως την ημερομηνία έναρξης ισχύος των προτεινόμενων διατάξεων για εκθεσιακούς σκοπούς και για τα οποία προβλέπεται εξάμηνη αναστολή της είσπραξης του βεβαιωθέντος τέλους ταξινόμησης, με την προϋπόθεση ότι αυτό θα καταβληθεί μέχρι 31.5.2016.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε αναλυτικά τι δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

– Οι απαλλαγές από το τέλος ταξινόμησης που αντιστοιχούν ανά κατηγορία, φαίνονται (ενδεικτικά) στον συνημμένο πίνακα:

 

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Post source : enikos.gr, enikonomia.gr

Related posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *